DAS

Meer dan 100.000 meldingen per jaar volledig digitaal afgehandeld
DAS is één van de grootste financieel juridische dienstverleners in Nederland met 1600 medewerkers. DAS verleent juridische dienstverlening via een verzekering of tegen een vooraf afgesproken prijs. Naast juridische hulp is DAS ook gespecialiseerd in creditmanagement (incasso, financiering en beheer van debiteuren, advies, kredietwaardigheidcontrole).

Bij de afdelingen Intake en Verhaal & Buitenland van DAS worden dagelijks ruim 250 juridische meldingen centraal geregistreerd en verwerkt. Met de implementatie van de OIS oplossing is het werkproces niet alleen volledig gedigitaliseerd maar ook verbeterd. Het is nu mogelijk om binnen 1 dag alle binnengekomen meldingen te verwerken. Per jaar zijn er inmiddels meer dan 100.000 zaken die digitaal verwerkt worden. Een enorme efficiencyslag voor de afdelingen Intake van DAS.

De resultaten

  • Actuele rapportage mogelijk.
  • Herkenning van dossiernummers met free form.
  • Dossier toegankelijk vanaf elke werkplek.
  • Beter inzicht medewerkers in zaak en werkzaamheden.
  • Thuiswerken wordt makkelijker.
  • Beschikbaarheid van gegevens gegarandeerd.
  • Unieke functionaliteit voor werkwijze DAS.

De oplossing
In de OIS oplossing voor DAS is alles is op elkaar afgestemd in een geïntegreerde werkstroom: postkamer, e-mail, fax en mainframe tot en met de gebruikte correspondentiemodule. In de postkamer komen per dag 2.500 poststukken binnen. Deze worden gescand en geclassificeerd. Op elk moment is er beschikking over actuele rapportage. De bewerkelijke volmachtmeldingen zijn gestroomlijnd met behulp van een dekkingsinformatie formulier. In dit formulier worden automatisch alle gegevens uit het volmachtboek overgenomen. Een barcode op het formulier wordt gescand en het systeem kan zo de informatie herkennen en koppelen waarna de melding wordt voltooid. Extra functionaliteiten zijn: 1. exportfunctie waarmee een verzameling van documenten in één PDF bestandviewer worden gebundeld, 2. annoties , hiermee kunnen digitale aantekeningen gemaakt worden op het document en 3. een viewer waarmee alle soorten bestand (CAD, PDF, TIF en WORD) getoond kunnen worden.

De implementatie
OIS biedt een standaard integrale aanpak van diensten ter ondersteuning van de OIS oplossing. Deze aanpak leidt tot een gegarandeerde implementatie en resulteert in een optimaal efficiënt werkproces.

Meer weten?
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van de OIS oplossing voor uw werkproces? Neem contact op met Edwin van Veen voor meer informatie via 070 – 319 26 24 of stuur een mail naar edwin.van.veen@ois.nl.